Vragen

Korting

Wanneer gaat mijn korting in?

Wij willen dat u zo snel mogelijk profiteert. De korting start bij de eerst volgende betaling na uw inschrijving bij Prettig Besparen. Soms kiezen wij ervoor om een lopende betalingsperiode niet geheel af te wachten omdat u per jaar of half jaar betaalt. In dat geval zorgen wij ervoor dat uw korting eerder van start gaat.

Hoeveel geld bespaar ik?

Op de titelpagina's van de website staat wat u bespaart. Deze bedragen zijn gebaseerd op eerdere onderhandelingen. Uw besparing kan enigszins afwijken afhankelijk van uw abonnementsvorm en huidige betaalperiode. Uiteraard vertellen we u bij de bevestiging van de aanmelding wat u precies gaat besparen.

Hoe wordt de korting geregeld?

Wij bemiddelen de korting namens u. Door onze ervaring weten wij precies wat de scherpste aanbiedingen zijn. Uw abonnement wordt verlengd tegen de beste voorwaarden.

 

 

Na uw inschrijving

Word ik abonnee van Prettig Besparen?

U bent en blijft de abonnee van uw krant, tijdschrift, provider of energie aanbieder. Door gebruik te maken van onze dienstverlening verleent u ons de bevoegdheid om namens en voor uw rekening afspraken te maken met uw uitgever, provider of energie aanbieder. Prettig Besparen is slechts een bemiddelende partij die doorlopend namens u optreed.

Wat gebeurt er na mijn inschrijving?

U ontvangt een bevestiging van uw aanmelding. Vervolgens worden uw gegevens gecontroleerd. Daarna treden wij in bemiddeling met uw uitgever, provider of energie aanbieder. Uiterlijk zes weken na uw aanmelding ontvangt u een overzicht met het resultaat van onze bemiddeling.

Wat gebeurt er als korting niet mogelijk is?

Indien geen korting mogelijk is communiceren wij dat. Het is ook mogelijk dat u reeds een korting heeft op uw abonnement. In dat geval wachten wij tot uw korting afloopt en bemiddelen wij op dat moment een nieuwe korting. Uiteraard bent u ons geen commissie verschuldigd als wij u niet kunnen helpen of nog niet hebben geholpen.

Kan ik mijn inschrijving bij Prettig Besparen annuleren?

Ja, onze dienstverlening is direct opzegbaar. Opzeggen kan zowel schriftelijk als telefonisch. Bij opzegging versturen wij ter bevestiging een e-mail. Uiteraard ondernemen wij vanaf dat moment geen actie namens u.

Kan ik mijn korting annuleren?

Wij annuleren een bemiddelde korting kosteloos zolang u een herroepingsrecht heeft bij uw uitgever, provider of energie aanbieder. Het herroepingsrecht loopt in de regel tot twee weken na de ingang van uw korting. Na afloop van de herroepingsperiode is tussentijds opzeggen alleen in uitzonderlijke situaties mogelijk. Daarbij moet u denken aan een verhuizing, ernstige ziekte of een overlijden. Indien een dergelijke omstandigheid zich voordoet wordt de betaalde commissie aan Prettig Besparen pro rata terugbetaald. Eerlijk, daar houden we van.

Waarom heeft Prettig Besparen mijn persoonlijke gegevens nodig?

Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens voor onze dienstverlening. Zo kunnen we contact met u opnemen, bijvoorbeeld als we een nieuwe korting hebben bedongen. Uw gegevens worden niet verkocht of aan anderen ter beschikking gesteld. U hoeft dus niet bang te zijn voor een mailbox vol reclame.

 

Kosten

Wat kost de dienstverlening van Prettig Besparen?

Wij vragen een gedeelte van uw besparing. Onze commissie is 30% van uw besparing exclusief btw. Het btw tarief op onze dienstverlening is 21%. U betaalt effectief 21% OVER 30% en dus 36,3% van uw besparing.

Een rekenvoorbeeld: u heeft een jaarabonnement op Elsevier Weekblad. Normaal gesproken betaalt u 255 euro per jaar. Door bemiddeling van Prettig Besparen kost het abonnement slechts 101,68 euro. Over de besparing van 153,32 euro vragen wij een commissie van 36,3% incl. BTW. Uw besparing bedraagt dus 97,67 euro, zonder dat het u ook maar iets van uw tijd of geld heeft gekost!

Dit staat los van de energie services. Voor het bemiddelen van behoudacties vragen wij een kostenvergoeding van 14,95 per jaar. Andere diensten op het gebied van energie zijn gratis.

Zijn er naast de commissie extra kosten?

Nee, naast onze commissie zijn er geen extra kosten. U wordt dus altijd beter van onze dienstverlening. Kunnen wij u niet helpen, dan is onze dienstverlening gratis. Bespaart u wel een leuk bedrag, dan betaalt u slechts een gedeelte daarvan als commissie.

Krijg ik een factuur?

Het overzicht dat u ontvangt is tevens een factuur. Op het overzicht ziet u wat u bespaart en wat het bedrag is dat u aan Prettig Besparen afdraagt. Het eerste overzicht ontvangt u per post. Indien wij opnieuw voor u bemiddelen, ontvangt u het volgende overzicht per e-mail, mits uw e-mailadres bij ons bekend is.

Wanneer wordt de commissie van Prettig Besparen ingehouden?

Dit doen wij nadat de korting is vastgelegd en u daarvan schriftelijk op de hoogte bent gesteld. De commissie wordt eenmalig van uw rekening afgeschreven.

Hoe betaal ik de commissie aan Prettig Besparen?

Nadat wij hebben bemiddeld, ontvangt u van ons schriftelijk een overzicht van het afgesloten abonnement, de hoogte van de bemiddelde korting en de verschuldigde commissie. Twee weken nadat u dit overzicht heeft ontvangen, wordt de verschuldigde commissie automatisch afgeschreven van uw bankrekening. U hoeft hier zelf niets voor te doen.

 

Heeft u interesse in onze dienstverlening? Doe een vrijblijvende aanvraag en wij nemen contact op.