Overname Scoopy en kortingisleuk.nl door Sanoma

Sanoma Nederland, het bedrijf achter o.a. Autoweek, Donald Duck, Libelle en Veronica Magazine neemt cashback-platform Scoupy over. Ook verschaft het een meerderheidsbelang in kortingisleuk.nl dat wordt ondergebracht in Scoupy. Op deze websites kunnen consumenten geld terugvragen voor aangeschafte producten.

Met deze overname lijkt Sanoma zich meer te gaan richten op het verzamelen en verkopen van online consumentendata. Het bedrijf is op dit gebied reeds actief met hettestpanel.nl, waarmee de nieuwe aanwinsten intensief gaan samenwerken. Sanoma wil bouwen aan het grootste datagedreven marketingplatform voor consumentengoederen in Nederland.

Er zijn geen financiële gegevens over de overname naar buiten gebracht.

Prettig Besparen

Prettig Besparen is er voor voor vaste abonnees. Wij vinden het niet correct dat nieuwe abonnees flinke kortingen krijgen, terwijl vaste abonnees meer betalen. Daarom bemiddelen wij namens vaste abonnees en zorgen wij ervoor dat deze korting krijgen. Wilt u weten wat u kunt besparen? Kijk dan op de
overzichtpagina.

Publicatiedatum: 1 juni 2016
Laatste wijziging: 4 juni 2020