TMG realiseert 23,6 miljoen verlies in 2015

 

Telegraaf Media Groep, uitgever van o.a. Telegraaf, Noordhollands Dagblad en het Haarlems Dagblad boekt dit jaar een verlies van 23,6 miljoen euro. Een jaar eerder bedroeg het verlies 38,1 miljoen euro.

De resultaten worden gedrukt door waardeverminderingen en reorganisatielasten. “Het was een jaar waarin wij, zoals aangekondigd, onze organisatie ingrijpend hebben aangepast. De resultaten die wij presenteren zijn daarvan een een reflectie; deze liggen in lijn met onze verwachting,” aldus TMG-topman Geert-Jan van der Snoek. Kosten voor de reorganisatie zien met name op de drukkerijen en redactie van de Telegraaf.

De digitale omzet steeg met 18,5% dankzij een toename van het aantal digitale en hybride abonnees. De dagbladen van TMG hebben teruglopende abonnementen en verminderde advertentie-inkomsten. Advertentie-inkomsten uit print- en radioactiviteiten zijn uitgekomen op 116,3 miljoen euro, een daling van 17%.

Prettig Besparen

Prettig Besparen is er voor voor vaste abonnees. Wij vinden het niet correct dat nieuwe abonnees flinke kortingen krijgen, terwijl vaste abonnees meer betalen. Daarom bemiddelen wij namens vaste abonnees en zorgen wij ervoor dat deze korting krijgen. Wilt u weten wat u kunt besparen? Kijk dan op de
overzichtpagina.

Publicatiedatum: 9 maart 2016
Laatste wijziging: 14 september 2017