De Persgroep doet overnames in België

 

Persgroep is een van de grootste spelers op de Nederlandse markt. Het concern geeft meerdere titels uit waaronder het AD, Trouw en de Volkskrant. Met de overname van weekbladen Humo, Story, Te-Ve Blad en maandblad Vitaya versterkt het haar positie in België.

Persgroep neemt deze titels over van Sanoma Media Belgium “omdat ze goed aansluiten bij de nieuws- en entertainmentmedia die we al in huis hebben. We kennen die markt”, aldus Koen Verwee, CEO van de Persgroep Publishing. “Bovendien liggen er mooie kansen om met sterke titels succesvolle digitale media te bouwen.”

De Belgische Mededingingsautoriteit keurde de aankoop goed maar stelde wel condities. De titels mogen niet worden omgevormd tot kopbladen. Dit is een tijdschrift dat inhoudelijk gelijk is aan een ander tijdschrift en slechts een andere titel en voorpagina heeft. Ook dient de Persgroep te garanderen dat de redactionele inhoud van de Story minimaal 20% verschilt van haar andere roddelblad Dag Allemaal.

Een overnameprijs is niet bekendgemaakt. Wel is bekend dat de genoemde titels in 2015 goed waren voor een omzet van circa 50 miljoen euro.

Prettig Besparen

Prettig Besparen is er voor voor vaste abonnees. Wij vinden het niet correct dat nieuwe abonnees flinke kortingen krijgen, terwijl vaste abonnees meer betalen. Daarom bemiddelen wij namens vaste abonnees en zorgen wij ervoor dat deze korting krijgen. Wilt u weten wat u kunt besparen? Kijk dan op de
overzichtpagina.

 

Publicatiedatum: 4 augustus 2015
Laatste wijziging: 14 september 2017